
AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.

AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.AZ ÖSSZES KÉP: Részletek Molnár Judit Lilla: Under construction – Im Aufbau c. kiállításából, afo – Architekturforum Oberösterreich, Linz, Ausztria, 2024.
© a művész és az afo – Architekturforum Oberösterreich jóvoltából. Fotó: Molnár Judit Lilla, Dinya Dávid.
A tárlat Molnár Judit Lilla 2023-as őszi linzi rezidenciaprogramjának beszámoló kiállítása. Az ötletét egy pszichológiai jelenség, a gyakorisági illúzió adta. Ez egy olyan kognitív torzítás, amely során egy adott dolog első észrevétele után az hirtelen mindenütt felbukkanni látszik, ezáltal azt az illúziót keltve, hogy az egy kifejezetten gyakori jelenség. Állandóan piros autókat látni ennek a jelenségnek egyik hétköznapi példája. Az alkotó Linz utcáit járva nemcsak arra figyelt fel, hogy mintha sokkal több piros autót látna, mint Budapesten, hanem arra is, hogy a linzi városkép meghatározó színe a piros-fehér színkombináció, amely az ország és a tartomány zászlóját, illetve a város címerét is meghatározza. A rezidenciaprogram első napjain egy olyan fotósorozatot készített, amiben Linz építészeti elemei mellett kifejezetten ennek a színkombinációnak a megörökítésére koncentrált. Térinstallációjában ezekből a fotókból inspirálódva a város vizuális elemeit értelmezte újra, ötvözve benne a város klasszikus és modern építészetét, a rátelepedő mesterséges környezet formavilágával. A talált formák közül a Magyarországon kevéssé használt „harmonikakordonok” különösen izgalmasnak bizonyultak, mivel azok a mozgás, az átalakíthatóság, a megállítás, a lehatárolás, a bekerítés, a szimbolikus határképzés és a térkitöltés jelentését és funkcióját egyaránt hordozzák. Az alkotó az építészeti struktúrák és kordonok inspirálta objektekből egy olyan liminális teret hozott létre, amely az épülés és az átépülés közötti állapotot fejezi ki. Az átalakítás és átépülés az egyik legkifejezőbb szimbóluma annak a tranzitórius állapotnak, amelyet az otthonunktól ideiglenesen elszakadva, például egy rezidenciaprogram során megtapasztalunk. A külföldi lét során felerősödik az identitás, az azonosulás és az otthonkeresés témája. Az installációban egyszerre jelenik meg az otthonhoz kapcsolódó védelem és az otthontalanság átmeneti élménye, és a kettő között húzódó határ, mely témákat az installáció egy sokkal könnyedebb, játékos világba csatornázza át. Az így kialakult tér egy akadályokkal tarkított játszóteret idéz, ahol az afo galéria homlokzatát idéző központi épület a „ház”, amelybe védelemért rohanunk a fogócskában, vagy a „vár”, amelyet meg kell védeni.